2009. október 31., szombat

Megbolydult az egész város, kitört az ünnepi láz, holnap kezdődik hivatalosan az egyik legfontosabb ünnep, a Vízifesztivál. A folyópart tele van standokkal, füstölnek a lacikonyhák, forog az óriáskerék, lufikba dobnak dartos nyilakat, a különböző színpadokon a helyi celebek tündökölnek, mindenhol tisztaság, lampionok, reklámok, és persze a tömeg. Ez az ünnep arról szól, hogy vége az esős évszaknak és ilyenkor a folyó sodrása megfordul, a másik irányba kezd mozogni. Vallási beütés is van meg az öreg király születésnapját is ünneplik. Külön pikantériája a dolognak, hogy ma este ünnepelték a Halloweent, egyszerre volt szánalmas és érdekes a néhány -elsősorban amerikai- bohócruhába öltözött fiatal felvonulása. Párizsban teljesen értelmetlennek éreztem ezt az ünnepséget, annyira idegen a francia kultúrától, viszint itt, ahol még nagyon élnek -elsősorban a falvakban- az ősi hagyományok, elvileg helyénvalóbbnak látom a ceremóniát. Miközben a városban sétálgattam, azon tűnődtem, milyen kár, hogy az itteni fiatalok is a debil és nyálas énekeseken, a hiphopos táncosokon meg a külföldről importált ünnepségeken nőnek fel. Vagy lehet, hogy én vagyok konzervatív?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése