2009. október 23., péntek

Valamit nagyon rosszul csináltam. Már másodszor nem hiszik el nekem, hogy tényleg szeretnék kortárs khmer képzőművészeket kiállítani Budapesten, esetleg Párizsban. Hosszas egyeztetések után sikerült találkoznom egy itt élő angol művész-tanár-művészeti projekt-koordinátorral (ez szerepel a névjegyén), aki 9 éve él ebben az országban, így kiválóan ismeri a kortárs művészeti életet. Sasha Constable thíres festőcsalád leszármazottja, tehetséges művész, leginkább a kisplasztikái tetszenek, a fotón '"Imádság'"című műve látható. Láttam a szemén az értetlenséget, amikor előadtam neki, hogy szeretnék tanácsot kérni tőle, kikkel érdemes megismerkedni a helyi művészek és kritikusok/egyetemi emberek közül. Hozzátettem, hogy olyan üzletemberek állnak mögöttem, akik felismerték a kultúra jelentőségét a businessben, de ettől függetlenül is egyszerűen szeretik a művészetet és a művészeket. Elmondtam, hogy milyen jót tenne a kambodzsai országimázsnak, ha nem csak a genocídiumról és Angkorról szólna, hanem külföldön is látnák, hogy van más is ebben a szerencsétlen országban...Hosszú előadásom után Sasha asszony csak ennyit mondott: "azt ugye tudja, hogy a tánaácsaimért fizetnie kell"? Na, ettől kellően lebénultam, legszívesebben elküldtem volna valahova, de úri neveltetésem ezt nem tette lehetővé. Még egy kicsit jópofiztunk, azután elbúcsúztam tőle. A legnagyobb probléma az, hogy a Phnom Penh-i német fiú, aki korábban lelkesen fogadta az ötletemet, eltűnt, nem válaszol a méljeimre. Valamit tehát elrontottam. Csak tudnám, miért gyanús, ha valaki a kortárs kambodzsai képzőművészetet akarja bemutatni külföldön? Miért ne lehetne legalább megpróbálni együtt dolgozni vele?

2 megjegyzés:

  1. csak egy ötlet: Lehet hogy azt várják, hogy előbb csak ismerkedj velük, vacsi, ez, az, aztán pedig az ötletet nekik kellene felvezetni!? Hogy mit gondolsz arról, hogy ezt ki lehetne-e állítani? Néha ilyen apróságokon múlik a kulturák közötti kommunikáció...

    VálaszTörlés