2009. október 29., csütörtök

Egy hosszú ideje itt élő külföldi azt mondta egy újságírónak, hogy Kambodzsa nagyon kellemes ország, a khmerek kedvesek, de ahhoz, hogy jól ki lehessen bírni az ittlétet, három havonta ki kell innen menni (lehet, hogy egyszer ezt már megírtam...). Most magam is megtapasztaltam ezt: nagy élmény volt egy nagy városban létezni, a legváltozatosabb embereket (közöttük sok gyönyörű nőt) nézegetni, jó üzletekben vásárolni, könyvesboltban turkálni, színházat, mozit, hangverseny-termet látni (kívülről). A Porfészekbe jövetel egyik deklarált célja a környék bejárása, kár, hogy most nem sikerült eljutnom Szingapúrba, hamarosan bepótolom. Tanulság, hogy sokkal jobban kell előkészíteni az utazásokat, nagyon sok apró hibát követtem el, sokba is került mindez...Kérdés továbbá, egyedül vagy társaságban célszerű-e utaznom. Egy nagyon nyitott, vállakozó szellemű útitársat sikerült találnom, mégis többször szenvedtem az alkalmazkodási kényszer miatt. Ha egyedül megyek, sok minden másképp alakul, de a lényeg ugyanaz: még mindig nem sikerült megtalálnom a nekem megfelelő utazási "modellt". Azt szoktam magamtól kérdezni egy-egy utazás után, hogy jobban ismerem-e az adott országot és embereket mint előtte. A válasz a legtöbb esetben negatív, úgyhogy jöhet a következő próba...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése