2009. október 11., vasárnap

Ma először érzékeltem, hogy igazi rendőrállamban élek. Hosszú sétét tettem az Angkorba vezető úton és a templomok bejárata előtt leállított egy rendőr és közölte, hogy forduljak vissza, mert nincs jegyem. Ez igaz volt, de mindez a kapu előtt történt és különben is, honnan tudta, hogy nincs nálam jegy? Megemlítette, hogy a kollégái telefonon jelezték neki, hogy meg kell engem állítania. Rövid vita után visszafordultam, de most sem értem, valójában mi is történt. Nézzetek hülyének, de akkor is az a meggyőződésem, hogy a sétálás a gyanús. Nincs még egy ember a környéken, aki akkorákat sétálna, mint én. A lakásomtól egy kb. 7 kilométeres út vezet Angkorba, ezt rajtam kívül senki sem teszi meg gyalog. Furcsa sztori, az biztos.

1 megjegyzés:

  1. Végtelenül egyszerű, valójában a rendőr elmagyarázta, nehogy "megsértse" a "barangot". Elhaladtál számos parkőr mellett, akik látták, hogy nem vettél jegyet. Körültekintően ellenőrizték a jegyárusítók az adatbázisban, hogy nem vettél-e egész hétre szóló jegyet ("mindenki" ismer a városban, hiszen több mint egy hónapja ott laksz). Ezután szóltak a rendőrnek. Ezért jutottál olyan messzire. Számos külföldi teszi meg az utat gyalog (magam is megtettem sok tucatszor). Ilyenkor a khmerek kedvelt szórakozása egymás figyelmét felhívni az "ismerősre". Rendőr államban élsz, kérdés nem fér hozzá, de a kalandod "üzenete" inkább ez: "Ha nem állítjuk meg, azt hiszi, hogy nem vettük észre, s akkor szól a többi itt lakó hülye barangnak! Ezt nem hagyhatjuk! Fizetniük kell, mert ez az egyetlen értelme annak, hogy megtűrjük őket!" ;-)

    VálaszTörlés