2009. október 25., vasárnap

Kuala Lumpur átmenet a világváros és a putri között - írta korábban újdonsült itteni ismerősöm, Zsolt, a helyi szimfonikus zenekar fagottosa. Délelőtt érkeztem ide, kellemes utazás után, majd némi bonyodalmak után találtam egy normálisnak tűnő szállodát a kínai negyedben. Két fő probléma van vele: nincs internet (egy kávézóban írom e sorokat) és nem tudják szabályozni a légkondit, úgyhogy reggelre valószínűleg bedagad a torkom. A városból eddig leginkább a hightech részt láttam, a híres Petronas dupla toronyházat, mellette a bevásárlóközponttal, sok új, többnyire üres lakóépületet, alul- és felüljárós utakat, rengeteg felhőkarcolót. Az emberek rendkívül barátságtalanok, láthatóan kimondottan rühellik a külföldieket, az egyetlen pozitívum, hogy a lányok sokkal érdekesebbek, mint "otthon", Kambodzsában. Sajnos, egyre több nő hord kendőt, néhányan burkát is, Zsolt is megerősítette, hogy az országban egyre erősödik az iszlám. Egy jó kávé mellett sokat beszélgettünk a magyar zenésszel a zenekarról, a változó szokásokról, a kintlét nehézségeiről és örömeiről, a közelgő hazatérésről (mármint neki). Őt egyébként egy pesti barátomon keresztül ismertem meg és úgy néz ki, hogy néhány érdekes helyet megmutat az elkövetkezendő napokban. Ma nagy hülye módon nem vettem magamhoz a fényképezőgépemet, holnap bepótolom az elmulasztott lehetőségeket és felteszek majd néhány fotót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése