2009. szeptember 18., péntek

Rosh Hashanah a Porfészekben! Ez igazi szenzáció és meglepetés számomra! Janótól -aki, mint tudjuk, lehúzott egy évet Izraelben- megkérdeztem két napja, tud-e olyan helyet, ahol megünneplik az Újévet. Hát tudott: egy Susanne nevű angol lány meghívta a lakásán megrendezendő megemlékezésre. Elkísértük a két magyar turistával egyetemben, így négy honfitárs szorongott a kis lakásban, két iráni (Bahai-hívők), egy amerikai, annak helyi barátnője és a háziasszony (valamelyik nagyszülője Kiskunfélegyházáról származott...) társaságában. Susanne a földön terített, kuszkusz, saláták, csicseriborsó- és padlizsánkrém, tojássaláta és hasonlók vártak. A rövid áldások után jól belakmároztunk, később valami gombás-halas levesféle is előkerült. Igazi szürrealista jelenetnek éreztem az egészet, de nagyon jól éreztem magam. Utána még Verával és Danival koktéloztunk egyet a Red Piano nevű kocsmában, majd tuk-tukkal hazahajtattam. A sofőr már pontosan tudta, hová hozzon. Hát ilyen kisváros ez...

2 megjegyzés:

  1. Hihetetlen, mennyire kicsi vilag. Janot meg Izraelbol ismerem, Dani meg Verat meg szuletesem ota ;-) (pontosabban Danit az O szuletese ota :-)). Sokszor puszilom oket, es ird csak a blogot.
    Shana Tova.
    Gabor Ausztraliabol

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, remélem, a nem távoli jövőben engem is megismerhetsz!

    VálaszTörlés