2010. március 8., hétfő

Van-e itt jó környék? Hol laknak a gazdag emberek? Ezen tűnődtem a mai hosszú sétámon, amelynek alkalmából egy kicsit felfedeztem a környéket. Egy széles, piros salakos utcában lakom, ennek az egyik különlegessége, hogy itt található a város egyetlen mecsete. Megpróbálok majd megtudni valamit az itteni muzulmán közösségről, remélem, szóba állnak velem. Szóval, a környék nagyon változatos, gyönyörű, nagy házak és a legprimitívebb viskók találhatók egymás mellett. A város más részein is megfigyelhető ez, úgyhogy fogalmam sincs, melyik az igazán elit vidék. Állítólag a Nemzeti Múzeum környékén laknak a tábornokok, de arrafelé is láttam iszonyúan lepusztult építményeket, amelyeket nem neveznék háznak. Valószínűleg tudatos ez a keveredés, úgy tűnik, itt nem félnek egymástól az emberek. Persze azért ma is láttam szögesdrótos kerítést egy-egy módosabb háznál, de ez nem jellemző. Valahogy a szegénység is elviselhető, még az olyan gyarmatosítónak is, mint én vagyok. Viszonylag kevés a koldus és ők sem agresszívek. Az emberek az utcán élnek, esténként körbeülik a kaját és esznek, beszégetnek az udvaron. Valahogy ritmusa van az itteni életnek, a belvároson kívül nincs pörgés, nagyon nyugis az élet. Azért már nagyon vágyom a nyüzsgésre, ez a nagy nyugalom nem tesz jót...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése