2010. március 12., péntek

Bangkok a city of life - hirdeti egy hatalmas transzparens a Siam teren. Idult vigyorral setaltam delutan ebben az igazi nyuzsgo, izgalmas, szep, sokszinu kulturvarosban. Reggel 5-kor indultunk Siem Reapbol taxival es 6 ora alatt itt is voltunk. Dani kicsit nehezen tert magahoz, este szokas szerint meg gondosan kiutotte magat. Nagyon klassz szallodat talalt egy porgos kornyeken, meg uszoda is van. Rovid piheges utan elindultam, az elso epulet a hotellel szemben, amelyet meglatta, a Chabad-haz volt. Be vagyok keritve...Ezutan irany egy munkamegbeszeles. Szo szerint errol volt szo, egy budapesti munkarol beszelgettunk egy francia urral, mindezt egy jo ebed es egy pompas Lavazza-kave kisereteben. A joizu es eredmenyes beszelgetes utan felszalltam a magasvasutra es megneztem a Jim Thompson Muzeumot, amelyet kambodzsai ismeroseim ajanlottak figyelmembe. Ez az amerikai ur egy nagyon szep muveszeti gyujtemenyt szedett ossze, amelyet a gyonyoru, thai stilusu hazaban mutatnak be. Ezutan irany a varos es a legnagyobb szerencsere beestem a Muveszeti es Kulturalis Kozpontba, amely egy kicsit a New York/i Giggenheim Muzeumra hajazo, erdekes es jo nagy muintezmeny. Szamos kiallitohelyiseggel, kavezokkal es foleg izgalmas kiallitasokkal varja a latogatokat. Nagyon latvanyos az uj bangkoki parlament epuletere kiirt palyazatra erkezett tervek bemutatasa, itt azutan tenyleg mindenfele csoda lathato - legalabbis rajzon es maketten. Tovabba megneztem egy kortars japan kepzomuveszeti tarlatot, ez felejtheto volt. Kesobb beultem egy tuk-tukba es hazahajtattam. Fantasztikusan sok szep felhokarcolot lattam, igazan igenysen epitkeznek erefele. Az emberek kevesbe baratsagosak, mint Kambodzsaban, viszont a nok szebbek. Este tobbmenetes vacsora a nagzon elo setaloutcakban, egy kis sopping, egy kis netezes, majd egy jo nagy alvas. Nehany nap alatt tobbet eltem meg, mint fel ev alatt a Porfeszekben. Nagyon hianyzott mar a nagyvaros, most lubickolok benne...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése