2009. november 4., szerda

Megjelentek a koldusok, tehát indul a turisztikai főszezon. Fogalmam sincs, honnan kerültek elő a féllábú és/vagy kacskakezű szerencsétlenek, de hirtelen sok lett belőlük a központ utcáiban. Ők formálisan nem kéregetnek, hanem különböző könyveket árulnak. Szerencsére nem agresszívek, békésen tűrik, ha a turista elhajtja őket. A szezon közeledtének másik jele, hogy kezdenek felfelé kúszni az árak. Az uszodabérletem ára például 5 dollárral emelkedett, ez itt komoly pénz. A vendéglősök és a szállodások nagyon drukkolnak, hogy legyen már valami mozgás, mert az utóbbi hónapokban meglehetősen gyenge volt az üzletmenet. Ugyanakkor nagyon meglepő, hogy a például vendéglősök szinte semmiféle promóciós munkát nem végeznek. Talán már említettem, hogy egy Magyarországon tanult helyi fiúnak két étterme is van, az egyik a piacon -kiválóan lehet enni 1 dolláért-, a másik -vadonatúj- az egyik főutcában. Szolidaritásból, meg persze a jó konyha miatt is, rendszeresen eszem ott is, mindig én vagyok az egyetlen vendég. Javasoltam is neki, fizessen, hogy állandóan üljek a bejárat melletti asztalnál, jóízűen lapátolva a kajákat. Látom, hogy rengeteg turista elhalad a hely előtt, megnézik az étlapot és nem jönnek be. Mondtam a tulajnak, találjon ki valamilyen trükköt, hogy becsalogassa a kuncsaftokat. Nem is értette, miről beszélek. Az egyetlen akció, amit megtett, hogy fizet vendégenként 1 dollárt a tuk-tukosnak, ha bejátssza a vendégeket. Az is igaz persze, hogy sok turista a bédekkerben nézi meg, hol egyen. Nagyon kevés helyen van például élőzene, ez talán változni fog a forgalom élénkülésével. A legdrágábbak a nyugati kaják, például a pizza. Ma először meglátogattam a bevásárlóközpont népszerű burgeráját, a csirkefalatok ehetőek voltak. Utána úsztam egy jót a gyönyörű bárányfelhők alatt. Hú, ez egy kicsit giccsesre sikeredett, pedig tényleg nagyon szép a látvány...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése