2009. december 11., péntek

Meglepetéssel értesültem arról, hogy Siem Reapban van mozi. Számos helyi lakosnál érdeklődtem már efelől, de eddig általában nemleges, néha bizonytalan válaszokat kaptam. Most az egyik országos napilapban olvastam, hogy az elmaradó közönség miatt elképzelhető, hogy hamarosan bezár az intézmény. A 2005 óta működő moziban kizárólag khmer filmeket vetítenek, napi két előadásban. Korábban vetítésenként 20-30, az utóbbi időben már csak 10 néző vett jegyet, emiatt üzletileg fenntarthatatlan a vállakozás. A tulajdonnos szerint az utóbbi időben erősen romlott a filmek minősége, ezért még a kevés néző is elpártolt a filmszínháztól. A külföldi filmek behozatala nem megoldás, mert egyrészt nagyon drágák, másrészt a helyi közönség nem vevő rájuk. Többször írtam már arról, mennyire hiányzik ebben a városban a kulturális élet, de hogy ennyire ne tudjon eltartani egy évente 2 millió turistát vonzó helység egy mozit, azt azért nem gondoltam volna. Marad a Singing Tree kávézó csütörtöki vetítése, amelyre már kétszer elmentem, de rajtam kívül nem akadt néző...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése