2009. december 7., hétfő

Megjöttek a magyar szakértők, még nem utazott haza két nagyon helyes és értelmes nő - egész nap jókat beszélgettem az sok ügyintézés mellett - alatt. Az ebéd majd az azt követő kávézás közben heves vita bontakozott ki arról, hogy a közélet szereplőinek és a politikusoknak erkölcsösebbnek kell-e látszaniuk az átlagembernél? A kiindulópont az volt, hogy elmeséltem, a francia kulturális miniszter felfüggesztette állásából a párizsi konzervatórium igazgatóját, mert az egyébként ismert zongorista pedofil fotókat töltött le a netről. A vita során szóba került formális jog, szokásjog, tradíciók, előítéletek, sőt, egy csavarral az egyik résztvevő súlyos családi drámája is előjött. Vágül is semmi különös nem történt, néhány magyar értelmiségi beszélgetett. Nekem ez nagy élményt nyújtott, hiányoznak az ilyen események. Szerencsére a napokban újabb delikvensek érkeznek, biztos jókat fogunk majd fecsegni. A nap egyébként ügyintézéssel telt, először a terepjárót tettük működőképessé, majd dokumentumokat másoltunk. Ez banális ügynek tűnik, de itt nem az, mert csak kevés helyen tudják ezt jó minőségben előállítani. Este még B. röviden beavat a selyem világába, hogy jól tudjak majd bevásárolni karácsonyra. Egy gagyikereskedővel viccből elkezdtem alkudozni egy kis szobrocskára és mikor azt találtam modani neki, hogy ő egy dollárért veszi a 15-ért kínált árut, annyira megsértődött, hogy akart adni 100 dollárt, vegyek neki annyiért 100 darabot az áruból. Ellenkező esetben megver az Isten. Attól tartok, ez fog bekövetkezni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése